Friday 23 January 2015

"TAK AJAK" VACATION

Hye Assalamualaikum...

lama dah x menaip.. lama dah x menulis dalam ni.. hiii maafkan la hamba ye anak-anak... maklum la jari dah gemuk malas nak menaip.. kalau rajin pon idea dah mati.. kih kih.. xpon kan, nak menaip dengan idea penuh di dada pastu sampai tetengah mati.. ilang pufft!.. cam power puff girls tu.. hiii...

tapii....

hari ni jari laju nak menaip.. maklum lah tenet kat kedai pak mat ni baru betul... laju betul kami memanfaatkan kemudahan yang pak mat sediakan.. heee...

weeee.. jom sambung cerita jom!..

"VACATION TAK AJAK"

sarkastik sangat nama vacation tu zati oiii!!.. hii tu bukan zati yang bagi nama tu partner in crime zati sepanjang vacation tu yang bagi... haha..

tudia tudia.. abang kacak kakak manis amik gambar woii!!
taraaaa.. tu dia partner in crime aku kat sana :D.. zeq, wan,nani and aku sendiri.. ketawa bersama gosip bersama aceeywaahh omey angat kami-kami.. kih kih..

ni kira vacation zati paling sekejap la bagi zati...  2 hari 1 malam mungkin.. eh yeke.. start 14 sampai 16 je... hiii :)..

kemanakah kita??...

kita keeeee....

nanananana.. GANU  kita... hiii..
ke kuala terengganu lagi ke kita..
aku ni merayap ke terengganu dah 3 kali x sampai setahun oii... feeling-feeling jodoh orang sana pon ada juga.. banyak kali oii pi.. kih kih.. sampai adik aku cakap kau jumpa pakwe kan gi sana.. ciss.. aku x macam dulu k nak jumpa lelaki jejauh... kalau time faiz dulu tu boleh la... kih kih.. berkorban apa saja weyh.. sekarang nak aku mai BP..hiii..

opss sebelum melalut baik aku sambung cerita hii...

14.1.2015

niat di hati nak  dating awal pagi tapiii,.. tiket bus ke KL kul 12.30 hampeh tol la.. grrr.. jenuh aku melayan abang kkkl tu borak weyh... sesampai je KL its DATING time!!.. kih kih..

lets meet my love aceyywaaahhh!..

awek cantik!

she's the one make me smile make me laugh make me cried.. weewiitt pendengar setia weyh ni!!.. :).. macam-macam benda aku cerita dengan dia.. kesayangan hati hamba :*

x jauh mana pon kami dating just pi TS.. lama weyh x jejak situ..lama... sejak raya 3 tahun lepas aku x sampai situ.. kalau dulu aku expert giler naik ulat gonggok pi situ tapi la ni... failed.. nasib baik la ad si jantung hati tunjuk jalan.. borak cam lama giler x jumpa.. macam-macam cerita keluar.. :) tu la aku bila dengan besties sampai mati ni.. :).. untuk ain dan dila... ti lain kali kita pi plak k.. jangan kecik ati k muuahhh ciked sayang korang hiii.. #amikhati hii

puas dah duk kat TS, naik cramped kaki aku duk pusing TS tu.. rambang mata weyh.. rasa nak angkut TS tu balik johor.. hiii..

8.30 macam tu kitaorang ondaway balik ke TBS maklum la aku nak naik bus pukul 10.30pm... hii thanks for the day awak!!.. :*

then meet nani and wan kat TBS., start la vacation kami!!.. hii
10.30 naik bus.. to much thing to talk tapi... yang paling penting is amik gambar!!..

apa la vacation tanpa gambar comey-comey kami ye x.. hii..

hiii.. abaikan la plastik-plastik picnic kami tu haha..tu nama nye bekalan masa hadapan ye kawan kawan.. aku jumpa nani and wan dulu...seperti biasa ulat tiket jalan kan tugas dengan baik ye kawan-kawan.. siap amik seat paling depan bus double decker ye kawan-kawan... dan like a bos lah kami tido kaki silang atas palang depan tu k..

nasib baik x mual-mual mabuk aku duk depan.. dah cam drebar bus aku rasa duk depan ni..asyik tekan break je weyh.. mana x nye.. kereta cam seinci je dari bus weyh.. seeraaaammm mak nak.. kih kih...

borak panjang kami malam ni... dah cam bus kami sendiri okay.. maafkan kami ye penumpang lain... gembira sangat nak pi jejalan gini la.. kih kih.. x banyak cerita yang mampu aku tulis pasal dalam bus ni melainkan nani kejar ayam kfc wan gelak kuat-kuat dan aku kira kereta atas jalan.. selain dari tu mungkin bunyi dengkuran comel-comel je kedengaran aceywaahh kih kih..

15.1.2015

yeaayy!!.. sampai dah Kuala Terengganu!!.. weewiittt.. dah bau dah pantai penyu nasi kerabu kepok leko..

pagi aku di kejut dengan alarm teeett teeettt teeet... thanks alarm.. :)..
destinasi pertama is Masjid Putih .. kat sini beg aku hilang :')... waaa.. abis semua baju ilang grrr.. tapi x pa la aku yang x hati- hati and orang cakap.. dalam rezeki kita ada rezeki orang lain... then aku anggap tu cuma rezeki orang lain je la.. hiii... then ke rumah nani la kita!!..

thanks pada nani sudi bagi aaku tumpang umah mandi and tido.. hiii... mekasih juga pada family nani yang sudi terima aku jadi tetamu dyeorang walaupun kekadang nak borak aku x pahm grrr pasni kena masuk klas ngan nani ni... hiii  and paling penting jumpa daq cenonet comel.. hiii..

hari pertama di mulakan dengan shopping baju!!.. hii maklum la beg dah hilangkan.. so after that kitaorang naik bus kayu yang famous kat terengganu tu.. yeayyy!!..
hari tu.. masa pi terengganu nengok je bus ni... cantik kot.. and haritu aku naik yeaayy!!.. hiii

ni la bus kayu tu..
 bus ni banyak tempat dia pusing so kalau korang nak feeeling-feeling naik bus kayu comel ni nengok la dia pusing area mana k.. kalau x silap ada je dye lalu kat masjid kristal semua-semua tu.. tapi make sure balik k :).. dan untuk pengetahuan korang untuk naik bus ni... ianya PERCUMA x perlu bayaran apa-apa.. :).. so use it wisely and keep it clean k.. :)

muka happy dapat naik bus comey ni
 suasana dalam bus sangat lain dengan bus-bus lain.. memang x de kerusi kusyen.just kerusi kayu cam yang dalam taman tu je.. tapi dia tetap fully aircond and ada loceng untuk kemudahan kita nak berhenti.. :).. cukup selesa dan memang suasana dye santai.. :)..

acah-acah bag packer paling awsome k .. hii

selepas pusing kat temapat-tempat yang di nyatakan dalam jadual.. bus ni akan pusing balik ke stesen bus kuala terengganu semula.. so if korang nak rasa feeling-feeling cam kami leyh je try naik and peringatan kita as traveler kena la jaga kelakuan k :D..

lepas tu kitaorang pon pi la cari makan..anak cacing lompat-lompat gaya kuak lentang bagai dah hii.. tapi kitaorang makan benda yang ringan-ringan je sebab kitaorang nak ke pantai teluk ketapang pula sebab nak lepas gian kat sotong and udang celup tepung hiii.. tapi sebelum tu kitaorang amik zeq dulu kat INSTEP... abam oil and gas okay... hiii..

destinasi kami ke warung ICT pok long.. sebab aku pernah nampak dekat internet orang cakap makanan kat sini sedap..so kami pon pergi la.. :)..

kedai ni area dekat dengan airport so senang je nak cari.. sotong dye besar-besar dan sedap.. and pada aku aku lebih suka makan panas-panas and masa aku makan tu dah sejuk so aku x taw nak describe sedap or x.. tapi di sebabkan dekan 7 pinggan juga abis so sedap la kan kih kih... makan sampai kenyang okay.. kena pulak dengan air kelapa... perhh tangkap leleh okay.. nyum nyummm..

lepas dah dodoi anak cacing dengan sotong dan udang kami teruskan perjalanan.. sebenarnye tak tahu pon nak kemana tapi... nani suggest lepak dekat area kota lama duyong... cun juga tempat dye.. aku pon x taw nak describe tmpat ni kat ne tapi dari situ kita boley nampak kawasan kg cina tu..kira seberang laut tu je area kg cina.. cantik tempat dye.. :D. ada jeti nelayan mungkin.. and ada juga kedai-kedai makan.. sesuai la untuk lepak petang-petang :D

kesepetan kami terserlah terima kasih :)

selepas selesai  solat dekat Masjid Sultanah Tengku Zaharah or lebih di kenali dengan nama Masjid terapung kitaorang terus pergi cari tempat makan!!.. hii anak cacing kembali jaga okay.. hii...
kedai makan malam ni pilihan abam backpacker kita.. biasalah bila dah suka brjalan banyak tempat yang kita taw macam juga tempat makan.. so dye suggest kedai ni and its really work okay!..

sedap weyh sedap.. mohon korang try k..

see the lauk kenyang sangat :D

betul-betul bawah flyover and aku lupa nak nengok nama kedai hiii.. sabo je la nak... and its end for that day!. :D.

16.01.2015

and for the last day!.. :)

memang saje amik tiket malam walaupun esok aku kerja.. kih kih...

ke kampung cina la kami... :D..

and apa lagi take picca la ceritanya.. :D..

weee!!!..

say peace no war :D

aku comel kbaii hahahaaha

kanak-kanak time!!

santai itu perlu :D

gambar yang ni aku rasa cam aku cakap jom kita jalan dengan semangat nye .. haha klaka k baiii

sayangi penyu :D tapi aku duduk atas penyu.. kih kih
terlampau banyak gambar kalau nak upload semua.. and its was fun there.. :D.. thanks weyh korang bawa aku pi sini sebab teringin giler nak pergi hii mekasih mekasih mekasih.. hii :D
banyak juga lorong yang kitaorang masuk banyak kenangan yang kami rakamkan.. :)..
sesuai lah untuk korang yang suka bergambar if nak datang ni.. banyak gambar mural yang korang leyh gunakan untuk jadikan props masa korang bergambar and aku paling suka turtles alleys.. smart k lorong tu walaupun kecik : :)

comey kan lorong ni... suka suka..

just love this picture :D
sebelum keluar tadi nani dah packing bekal untuk kami so lepas jejalan kg cina kami trus zuuuppppp~~ pi ke Pantai Batu buruk.. and opkos la pi A&W situ.. float sedap sekian.. nyum nyum .. :)..

duduk lepaking abiskan bekal dekat situ dan lepas rindu dengan pantai.. :D..
x tipu angin pantai buat kita tenang ombak buat kita terpesona.. mereka ada mzik indah yang kita x mampu cipta dengan alat muzik :D..

makan sampai kenyang borak sampai lebam.. ketawa sampai kembung... hii,, kenangan ooo kenangan aku dah rindu dengan kau.. haha..

disebabakan hari ni hari jumaat kami terus hantar abang kacak dua orang ni ke masjid.. :)..

selesai solat jumaat terus pergi mencari KETUPAT SOTONG.. selain kaki jalan kami juga kaki makan ye.. so vacation kami akan full dengan tempat jalan and tempat makan.. hiii

aku sendiri x tahu bentuk ketupat sotong ni gi mana.. yang search pasal ni wan.. so disebabkan nama dia unik aku tertarik and jom makan!!...kedai yang kami tuju is kedai Lempeng if x silap.. senang je nak cari sebab dye dekat tepi jalan.. and pernah masuk JJCM okay so tempat ni famous.. hii

ah kat sini ah tempat dye.. lempeng dye sedap and ketupat sotong dye orang lain cakap sedap.. so sedap k... sesapa yang x pernah rasa try k.. weewwiittt.. :D..

and last destination before hantar zeq balik and kami sendiri balik.. is pantai yang air dye biru!!.. x kisah la pantai mana.. hahaha.. and akhir nya kami sampai ke PANTAI RHU SEPULUH..  pantai nye tepi jalan je.. and sangat cantik.. nengok pantai cantik-cantik ni aiishh xleyh-xleyh cam rasa nak buka pintu turun pastu pi celup2 kaki.. haha.. aiishh kalah kalah dengan keindahan ...

cantik panatai makin cantik bila ada kami hahaha.. lalala

so now lets be kanak kanak!.. hii
gaya superpower ada gaya duck face ada
hello abang katang pon wat duck face k.. mana dapat... kih kih..
wat gaya sotong patah pon ada okay...

x ketawa x sah kan and its happen here..

duckface is everywhere

ni gaya comel tahap 10 okay.. hiii

nah belanja gambar sikit.. gembira x gembira kami... hiii :)

after abis selesai sesi photoshoot kami pon hantar z balik dan kitaorang plak ready nak balik malam ni.. hii cam naik kereta drift okay
aku naik bus pukul 8.30 and wan 10.00 kalau aku x silap la..and its end our vacation ..

dah nak balik dah :)

terima kasih sudi cipta kenangan bersama aku kawan!!.. :D..

terima kasih partner in crime,
terima kasih untuk ketawa
terima kasih untuk kenangan untuk segalanya!!.. :)..

nani

wan

zeq

gambar selpie ngan zeq xde so gambar sorang je k :)..

aku cari kegembiraan untuk bunuh kesedihan..
aku cipta kenangan untuk ukir senyuman..

semoga persahabatan kita kekal sehingga bila2 ye..

mohon ingat aku untuk vacation seterusnye hiii lalalalala....

sumpah rindu x tak tipu :D..

XOXO

till next post :D

maaf terkasar bahasa.. senyum :)